Anja German |
Anja German – klavir
Varovanka Ustanove Gallus od leta 1996
BIOGRAFIJA Anja German, rojena 13.4.1985 v Ljubljani, je s poukom klavirja pričela s šestimi leti pri prof. Andreji Počivavšek na GŠ Franca Šturma v Ljubljani, nadaljevala pri prof. Majdi Martinc na SGBŠ Ljubljana ter leta 2004 diplomirala na Akademiji za glasbo Ljubljana v razredu prof. Dubravke Tomšič-Srebotnjak. Svoj študij je nadaljevala v Parizu pri prof. Eugenu Indjicu, nato zaključila prvi podiplomski študij na Mozarteumu v Salzburgu pri priznanem profesorju K. H. Kammerlingu ter leta 2010 še drugega na Nizozemskem na "The Royal Conservatoire of Music in The Hague" pri prof. Rianu de Waalu. Živi in ustvarja v Berlinu. Koncerti: Kot solistka z orkestrom se je prvič predstavila že z 11 leti z izvedbo Mozartovega koncerta z orkestrom RTV Slovenije na festivalu Vivat Gallus v Grobljah pri Domžalah, nato pa je nastopila se z raznimi orkestri kot so:
Imela je več samostojnih recitalov po vsej Sloveniji (cikli kot so Ob klavirju, Mladi mladim, Mladi virtuozi, Pianissimo, GM Oder, itd.) , Že od svojega trinajstega leta se uspešno predstavlja tudi v tujini. ( Hrvaška, Nemčija, Italija, Nizozemska, turneja recitalov po Španiji,...) Prejela je več nagrad na državnih ter mednarodnih tekmovanjih :
Redno se udeležuje festivalov (Meranofest, Holland Music Sessions,...) ter seminarjev pri priznanih profesorjih kot so prof. Lazko, prof. Voskresensky, prof. Semetsky, prof. Lubimov,.prof. Kammerling, prof. Eicher, prof. A. Ciccolini,.... Večkrat snema za Radio ter Televizijo Slovenije. V sodelovanju z RTV Slovenije ter Evropskim združenjem radijskih postaj EBU je leta 2005 posnela tudi Mozartovo sonato v F-duru za izdajo CD-ja vseh Mozartovih klavirskih sonat ob Mozartovem letu. V aprila 2008 je posnela svoj prvi CD za založbo Dunelm / Divine Arts v Angliji, ki je že v pred-izdaji prejel zelo dobre kritike. Predlani poleti je imela odličen solo recital v Španiji, oktobra pa uspešno turnejo recitalov po Severni Angliji ter koncert z orkestrom Wilmslow Simphony Orchestra v Angliji.
V okviru podiplomskega študija na Nizozemskem ima predvsem naslednje konkretne ambicije: Priprava na dve ali tri mednarodna tekmovanja ( med drugim priznano tekmovanje Maria Callas 2010 ). Aktivno širjenje mreže kontaktov za koncertiranje v prihodnosti - predvsem tudi na Nizozemskem, kjer je tudi trenutna »klima« za klasične glasbenike zelo dobra in predvsem vedno boljša. Spoznavanje novih mladih glasbenikov ter ustvarjanje resnih komornih skupin - prav tako v interesu za skupno koncertiranje v prihodnosti. Delo na sebi in svoji osebni rasti - kar se absolutno odraža v izvajanju. Za takšno rast je seveda potrebno dobro okolje s pozitivnim vplivom. O Anjinem razmišljanju o sebi in svojem študiju: Anja je julija 2009 zaključila prvi letnik magisterija na The Royal Conservatoire of Music in The Hague. Pravi, da je izkušnja zelo zanimiva, saj je "scena" na Nizozemskem čisto drugačna kot drugje. No, vsaka država je po svoje drugačna seveda v svoji kulturni sceni, ampak tokrat je še posebno drugače. Kar se tiče "možnosti" v klasični glasbi, meni, da so večje kot npr. v Nemčiji ali Avstriji. Nivo morda ni tako grozno visok oz. bolje povedano - glasba ni le simbol prestiža in ekskluzivnosti, tako da je občinstva veliko več, predvsem pa je to občinstvo, ki zares zna ceniti vse - od zelo moderne do popolnoma klasične glasbe, od solo do komorne glasbe in večjih ansamblov. Za vse se nekako najde mesto. Odprtomiselnost pač! V tem smislu je izkušnja pozitivna. V sedanjem podiplomskem študiju se je odločila specializirati za komorno glasbo, tako iz praktičnih, kot tudi iz motivacijskih razlogov. Na ta način je spoznala veliko ljudi, si odprla nove možnosti in kontakte, in imela uspešen koncert s klavirskim triom z dvema odličnima glasbenikoma, tako da se je iz tega zares ogromno naučila. Misli, da je to trenutno veliko bolj koristno zanjo, kot nekakšno "tehnično" pianistično izpopolnjevanje. Za svoj zaključni koncert oz. diplomo že malce načrtuje in namerava zares dobro izdelati vsaj dva znana klavirska tria kot del svojega programa, saj je to zanjo najlepša glasba, kar jih je. Poleg tega zahteva zadosti dela, saj je pianist zares "steber" tria in je v tem smislu dober izziv. Že v preteklem študijskem letu je imela ure tudi pri drugih profesorjih kot del komorne igre in to namerava še "razširiti" v tem študijskem letu. Upa, da bo spoznala še nove komorne partnerje, čeprav se ji zdi, da se bo nekako najbolj resno držala kar prej omenjenega tria ter dela s slovensko pevko Kristino Bitenc (ki je zares odlična!). Pravi, da je po eni strani izredno dobro delati na tak način, kot je delala v preteklem študijskem letu - začela je ogromno razmišljati o glasbi, saj je bila prisiljena biti res samostojna. Veliko več dela zares sama..... Išče svoje ideje, tehniko, zvok, itd., skratka dela res samo za glasbo samo po sebi. Po drugi strani ima veliko motivacije za "raziskovalni del" magisterija - ker gre za pravi magisterij po najnovejši bolonjski prenovi, so na tej šoli dali veliko poudarka tudi na "research", saj sicer ni mogoče pridobiti naslov magistra (to je npr. zaenkrat se vedno problem skoraj povsod drugje v Evropi v študiju glasbe). Odločila se je za psihološko temo in sicer problematiko individualnega pouka - zelo na kratko povedano: pristop profesorja, izkoriščanje "moči", ki jo ima profesor že v startu, itd.... Njen mentor je profesor, ki je tudi dejansko diplomiral iz psihologije, kar je idealno. Idejo je dobila sama, ker jo psihologija zelo zanima že od nekdaj (in ima posledično kar nekaj "amaterskega znanja"), za to specifično temo pa zato, ker je o tem premalo, če ne skorajda nič raziskano oz. zapisano (ja, kdo bi si mislil), gre pa za njene pojme za izredno pomembno in celo problematično področje, kar lahko reče iz zelo pristnih lastnih izkušenj, saj je videla ogromno posledic pri mladih glasbenikih, ki jih je v vseh teh letih spoznala. Skratka, upa, da bo delo dobro opravila, in da bo lahko komu v pomoč. V končni fazi je to njen cilj seveda, za začetek pa vsaj ozaveščenost. Iz utemeljitve za nagradno štipendijo Rotary kluba Ljubljana – pianistki Anji German za podiplomski študij na Schola Cantorum v Parizu v študijskem letu 2005/2006Pianistka Anja German je z devetnajstimi leti diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Dubravke Tomšič. Svoj študij nadaljuje na Scholi Cantorum v Parizu pri prof. Eugenu Indjicu, trenutno enem najboljših pianističnih pedagogov na svetu, pri katerem se je enkrat mesečno študijsko izpopolnjevala že v eno leto poprej in jo je potem izbral za svojo študentko v naslednjem šolskem letu. Za svojo izjemno interpretacijo zahtevnih klavirskih del je prejela več prvih nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih, Škerjančevo nagrado Srednje Glasbene in baletne šole v Ljubljani, Prešernovo nagrado Akademije za glasbo v Ljubljani in Prešernovo nagrado ljubljanske Univerze. Od leta 1996 je varovanka Ustanove Gallus, katere soustanovitelj je tudi Rotary Club Ljubljana. Po Mateju Bekavcu, ki danes sodi v sam vrh svetovnih klarinetistov, je Anja German pri svojih devetnajstih letih daleč najbolj perspektivna mlada slovenska glasbenica, ki ima možnost, da se razvije v svetovno uspešno in priznano glasbeno umetnico. Anja je med tistimi redkimi srečniki, ki so lahko dodiplomski študij opravili v Sloveniji, saj imamo na ljubljanski Akademiji svetovno priznano umetnico in pedagoginjo Dubravko Tomšič. Malo je študentov, ki lahko študirajo pri Tomšičevi, še manj pa je takih, kot je Anja, ki jo je Tomšičeva sama povabila k študiju in sodelovanju v svoj razred. Na podoben način je pred mnogimi leti povabil Tomšičevo k skupnemu muziciranju znameniti pianist Arthur Rubinstein. Anjin izjemni talent je prepričal Tomaža Boleta, takratnega umetniškega vodjo mednarodnega poletnega festivala komorne glasbe »Vivat Gallus«, da je leta 1997 uvrstil v program takrat komaj enajstletno Anjo. Pod častnim pokroviteljstvom tedanjega predsednika države Milana Kučana je igrala na otvoritvenem koncertu festivala Mozartov klavirski koncertom z italijanskim »Orchestra di Padova e del Veneto« in maestrom Antonom Nanutom. Požela je velik uspeh tako pri občinstvu kot pri strokovni kritiki in opazno opozorila nase. V naslednjih letih je Anja požela vrsto priznanj in nagrad, vse najvišje možne državne pri njenih letih, imela številne koncerte in nastope doma in v tujini, snemala za arhiv Radia Slovenija in za Televizijo Slovenija. Ob vseh uspehih Anja ostaja skromna, predana glasbi, odprta in tovariška, vedno pripravljena, da ljudem podari svoje umetniško poustvarjanje. Po naravi je »perfekcionistka«, tako da je njeno igranje vedno tehnično popolno, saj vadi tudi po šest in več ur dnevno. Tisto, kar pa jo dviguje nad vse, pa je od narave dana, prirojena muzikalnost, s katero znova in znova osvaja srca poslušalcev koncertni dvorani. Talent, kot je Anja, se rodi na nekaj desetletij. Po Dubravki Tomšič imamo sedaj spet umetnico, ki ima vse možnosti, da jo nasledi in nadaljuje ugled slovenskega pianističnega igranja v svetu.
|