Poletni Gallusov Oder izbranih 2024 |
Letni časi - 2. Gallusov Ljubljanski abonma 2023/24 Sreda, 18. septembra 2024 ob 19:30 Rdeča dvorana, Mestna hiša, Ljubljana, Mestni trg 1 Ansambel Glasba mladih Lara Willewaldt - dirigentka Program: Glasba mladih - nova dela mladih skladateljev: Simon Kravos * Jurij Mušič * Miha Nahtigal * Blaž Pirnat * Lenja Plajnšek * Otmar Taber Obvezna rezervacija vstopnic: info@ustanova-gallus.si ali GSM 041 693 637 (od 10h do 12h), Priporočamo se za vašo donacijo v podporo mladim glasbenim talentom – namesto vstopnine. |
Preberi več |
Martin Belič na Gallusovem Odru izbranih |
Nedelja, 5. novembra 2023 ob 11. uri Slovenska filharmonija Martin Belič - flavta Anamarija Lajh - flavta Tibor Cemič - rog Godalni orkester Amadeo Čembalo Eva Dolinšek Dirigent Tilen Draksler Jesenski Gallusov oder izbranih gostuje 3. novembra ob 18. uri v Kulturnem domu v Rogaški Slatini ob 50-letnici Glasbene šole Rogaška Slatina in 4. novembra ob 19. uri v Dominikanskem samostanu na Ptuju Program: Janez Kersnik Dolar: Baletti Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert za rog in orkester št. 3 v Es duru K447 Johann Joachim Quantz: Koncert za dve flavti in godala v g-molu Johann Sebastian Bach: Suita v h-molu Vittorio Monti: Čardaš |
Pomladni Gallusov Oder izbranih 2024 |
Pomladni Gallusov Oder izbranih - Gallus StageSreda, 3. aprila ob 19.30Naše poslanstvo je tudi omogočati mladim glasbenikom izkušnje solističnega igranja z orkestrom, hkrati pa koncertu dodajati tudi mednarodno noto, |
Preberi več |
Zimski Gallusov Oder izbranih |
Zimski Gallusov Oder izbranih - Gallusov Ljubljanski abonma 2023/24 Ponedeljek, 4. december 2023 ob 19:30, Slovenska filharmonija Solistka: Hyun-Jung Berger, violončelo * Dirigent: Tilen Draksler * Simfonični Orkester Amadeo Program: Edvard Elgar - Koncert za violončelo in orkester Johannes Brahms: Simfonija št. 4 Brezplačne vstopnice rezervirate na: info@ustanova-gallus.si * Priporočena donacija: 20 € na osebo, lahko tudi več. |
Preberi več |
430-letnica Gallusove smrti |
Na današnji dan pred 430-imi leti je umrl Jakob Petelin Kranjski - Iacobus Gallus Carniolus, nesmrtni renesančni skladatelj, eden treh največjh svojega časa. Ob Francetu Prešernu in Primožu Trubarju zagotovo ena najpomembnejših osebnosti slovenske kulturne zgodovine. V času, ko se je kultura naše dežele, takrat še Kranjske, šele začela utrjevati, je Gallus, kljub temu, da je deloval na tujem, vedno dajal vedeti, da pripada svoji rodni deželi Kranjski. Njegovi moteti in madrigali, izbrani na CD plošči Slovenskih madrigalistov - Gallus Singers pod vodstvom dirigenta Janeza Boleta, bi morali krasiti sleherno slovensko glasbeno polico, tako kot Prešernove poezije knjižno.
|
Gallusov Oder izbranih s Kvartetom članov Muenchenskih filharmonikov |
Televizija Vaš kanal je predvajala koncert v soboto, 19. junija 2021. Na povezavi arhiva Televizije Vaš kanal vas vabimo k ogledu koncerta, ki je navdušil – za trenutne razmere – polno dvorano Slovenske filharmonije. Vrhunsko izvedbo Mozartovega kvarteta za flavto in godala, znameniti Geninov Beneški karneval, nepozabne Sarasatejeve Ciganske melodije, Elgarjev Pozdrav ljubezni, Dopplerjevo Rigoletto fantazijo in Dinicujevo Horo Staccato si oglejte v odlični izvedbi na povezavi: Polepšajte si dan z glasbo s koncerta Gallusov Oder izbranih 2020-21! |
Preberi več |
Janez Bole - Mozart - Requiem - Agnus Dei |
Otvoritveni koncert festivala Vivat Gallus, 6. junija 1995 Cerkev Sv. Frančiška v Šiški, Ljubljana Dirigent Janez Bole Slovenski madrigalisti - Gallus Singers, Consortium Musicum, Komorni orkester Franz Liszt https://www.youtube.com/watch?v=Eq3faVvDxhs |
Pomladni Gallusov Oder izbranih 2024 |
Pomladni Gallusov Oder izbranih - Gallus StageSreda, 3. aprila ob 19.30Naše poslanstvo je tudi omogočati mladim glasbenikom izkušnje solističnega igranja z orkestrom, hkrati pa koncertu dodajati tudi mednarodno noto, ki jo bo tokrat prinesel mednarodno večkrat nagrajeni Poljak Kamil Aniol v kitarskem duu z našim Leonom Ravnikarjem, o katerem so njegovi mentorji prepričani, da se lahko že ta hip postavi ob bok svetovnim glasbenim umetnikom. S sveže osvojenim vrhunskim dosežkom sto točk na letošnjem državnem tekmovanju TEMSIG prihaja harfistka Leto Križanič Žorž, sicer tudi prejemnica številnih mednarodnih priznanj in nagrad. Tenorist Benjamin Pregl je študiral solopetje v Atenah in se izpopolnjeval pri Janezu Lotriču in Georgeu Pehlivanianu, na katerega koncertnih turnejah je sodeloval v zadnjih letih. Rogist Tibor Cemič je dijak prvega letnika I. gimnazije Celje in Glasbene šole Celje ter prejemnik najvišjih nagrad na tekmovanjih.Program Alessandro Stradella: Arija “Pieta, Signore” Antonio Vivaldi: Koncert za dve kitari v G-duru, RV 532 Georg F. Haendel: Arija “Ombra mai fu”, iz opere Serse, HWV 40 Wolfgang A. Mozart: Koncert za rog in orkester št. 2 v Es-duru, KV 417 George Bizet: Agnus Dei, iz Arležanske suite št. 2 Mario Castelnuovo-Tedesco: Končertino za harfo in komorni orkesterObvezne rezervacije za brezplačne vstopnice sprejemamo na e-naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript. , priporočena donacija je vsaj 20 € na vstopnico. Hvaležni bomo za donacije na račun: Ustanova Gallus, Metelkova ulica 6, Ljubljana IBAN SI56 0201 1001 6061 274, namen: za mlade glasbene talente Koncert bo tudi na Velikonočni ponedeljek,1. aprila ob 19:30, v Cerkvi Marije Brezmadežne v Škofji Loki (nunska cerkev)
Benjamin Pregl se je rodil v Mariboru, Slovenija. Izvira iz družine, ki je močno povezana z glasbo in likovno umetnostjo. Skoraj vsi člani njegove družine so bili del slovenske zborovske tradicije, mnogi pa so bili povezani z likovno umetnostjo. Njegova mati je bila tudi pevka v slovenski narodno-zabavni glasbeni skupini. Kljub temu pa ključno vpeljavo v klasično glasbo ni dobil prek svojih staršev, ampak prek svoje sestre Katarine, ki je danes tudi profesionalna pianistka. Benjamin ima dve diplomi. Najprej je študiral varnostne vede, nato pa študij petja na Modernem konservatoriju v Atenah pri Medei Iassonnidi. Poleg tega je obiskoval mojstrske tečaje tenorista Zorana Todorovicha. Leta 2021 se je udeležil poletnega programa Klaus Billand & Steliana Gheorghea v Utting am Ammerse. Prav tako je sodeloval na mojstrskem tečaju Janeza Lotriča na POA. Njegova prva vloga je bila Freedy v My Fair Lady (na festivalu v Mariboru med Evropsko prestolnico kulture). Istega leta je pel tudi dve Mozartovi vlogi, Monostatosa in Bastiena. Leta 2019 je sodeloval z opero in baletom v Permu na koncertih, posvečenih Francu Zeffirelliju. Leta 2020 se je tam pripravljal na različne vloge, med drugim na Remendada (Carmen) in Arthura (Lucia di Lammermoor) za oder, a so bili zaradi covida odpovedani. Kljub Covidu mu je leta 2020 uspelo pripraviti vlogo Basilia (Le nozze di Figaro - Mozart) in jo zapeti na koncertni turneji orkestra Georga Pehlivaniana. Leta 2021 je pel na koncertu v Henry Crown Symphony Hall v Jeruzalemu z Jeruzalemskim simfoničnim orkestrom (dirigent Sebastien Rouland). Istega leta je upodobil Tamina z Izraelskim simfoničnim orkestrom iz Beersheve (dirigent Nir Kabaretti, režiserka Constanze Könemann). Decembra 2021 je pel na Verdijevem gala koncertu z Izraelskim simfoničnim orkestrom iz Ashdoda (dirigent Wag Papian). Julija in avgusta 2022 je pela Don Joseja ( Carmen) na koncertni turneji z orkestrom Georga Pehlivaniana. Naslednje leto pa je pel vlogo Alfreda (POA). Kamil Anioł je svojo pot s kitaro začel pri 7 letih. Njegov prvi učitelj je bil kar oče. Leta 2012 se je začel izobraževati v glasbeni šoli v Bielsko-Biali, svojem rojstnem kraju. Njegov takratni učitelj je bil Mgr. Marcin Szermański. Medtem, ko je obiskoval glasbeno šolo, se je udeležil kar nekaj mojstrskih tečajev pri kitarskih mojstrih z vsega sveta: Thomas Kirchhoff, Andrea de Vitis, David Pavlovits in mnogi drugi. Od leta 2021 je študent na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, kjer študira kitaro v razredu Margarite Garcie Escarpa. Redno se udeležuje tudi različnih mednarodnih tekmovanj in festivalov, kjer dosega mnoge odmevne rezultate tako kot solist, kakor tudi v kitarskem duu z Leonom Ravnikarjem. Med pomembnejšimi so prva mesta leta 2020 na mednarodnih kitarskih tekmovanjih, na XX. v spomin na Czesława Drożdziewicza v Krynici Zdrój na Poljskem in na XXIX. v Brnu, ter leta 2030 na III. „ Baltic guitar days ” in Grand Prix v duu v Szczecinu na Poljskem. Leon Ravnikar iz Škofje Loke je perspektiven mladi glasbenik. Njegova ljubezen je klasična kitara, ki jo je začel igrati pri svojih sedmih letih v Glasbeni šoli Škofja Loka pod mentorstvom profesorja Denisa Kokalja. Po osmih letih izobraževanja na glasbeni šoli je šolanje nadaljeval na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana. Na svoji dosedanji glasbeni poti je dosegel že veliko nagrad in priznanj s tekmovanj, tako na državni kot tudi na mednarodni ravni. Mladi kitarist Leon Ravnikar sodi med sam vrh glasbenikov, kar dokazuje tudi to, da je na sprejemnih izpitih za dunajsko univerzo dosegel največ točk od vseh prijavljenih. Da gre za izjemnega glasbenika z velikim potencialom, pričajo tudi številne mednarodne in državne nagrade. Njegovi mentorji so prepričani, da se lahko že ta hip postavi ob bok svetovnim glasbenim umetnikom – pa je šele na začetku svoje glasbene poti. Med drugim je denimo štirikratni nagrajenec državnega tekmovanja TEMSIG. Prejel je tudi Škerjančevo nagrado za posebno umetniško ustvarjanje in uveljavljanje v okviru šole, ki jo podeljuje Konservatorij. Nastopal je tudi v okviru Glasbene mladine Ljubljanske in Glasbene mladine Slovenske v različnih dvoranah po Sloveniji (npr. Slovenska filharmonija) ter posnel tudi svojo ploščo. Deluje tudi kot komorni glasbenik v mnogih različnih zasedbah, tudi kot solist z orkestrom, saj rad spoznava druge ljubitelje glasbe in nove inštrumente. Zdaj je študent drugega letnika Univerze za glasbo in upodabljajočo umetnost Dunaj, kjer je v razredu Gallusovega varovanca, profesorja Nejca Kuharja, priznanega komponista in kitarista, začel novo poglavje svojega umetniškega ustvarjanja kot klasični kitarist. Neizmerna želja po še večjem znanju ga je pripeljala tudi do različnih udeležb na mojstrskih tečajih in festivalih pri priznanih domačih in tujih profesorjih kot na primer Paolo Pegoraro, Augustin Wiedemann, Aleksandar Hadži-Djordjević, Zoran Krajišnik, Alvaro Pierri, Hubert Käppel, Jorgos Panetsos, David Pavlovits … Leto Križanič Žorž je večkrat nagrajena mlada harfistka, s kar 17 osvojenimi prvimi mesti na mednarodnih in državnih tekmovanjih. Osvojila je vsa državna tekmovanja TEMSIG, od prvega nastopa leta 2012 do zadnjega leta 2024, ko je sloves najboljše harfistke v svoji generaciji potrdila s priznanji za doseženih 100 točk in za najboljšo izvedbo skladbe slovenskega avtorja. Dodiplomski študij je z odliko zaključila pri prof. Patrizii Tassini, na Državnem konservatoriju Jacopo Tomadini. Trenutno zaključuje magistrski študij na Univerzi Mozarteum v Salzburgu, pri prof. Stephenu Fitzpatricku. Redno se udeležuje mojstrskih tečajev pri svetovno znanih harfistih in pedagogih. Za izjemne dosežke v času šolanja na Konservatoriju v Mariboru je prejela nagrado dr. Romana Klasinca. Je prejemnica štipendij Ministrstva za kulturo RS in Ad Futura ter prejemnica sklada Mladi upi. Od leta 2017 je varovanka ustanove Gallus. V zadnjem letu je nastopila z leipziškim Gewandhaus orkestrom na Velikonočnem festivalu v Salzburgu ter s Simfoničnim in Akademijskim orkestrom Univerze Mozarteum pri izvedbi Mahlerjeve Prve simfonije in opere Janko in Metka. Kot vabljena glasbenica sodeluje z mladimi glasbeniki ob izvajanju novih avtorskih skladb, v različnih komornih zasedbah ter pri studijskih snemanjih. Tibor Cemič je svojo glasbeno pot začel leta 2015 na Glasbeni šoli Nazarje, v razredu prof. Stefana Garkova, pri predmetu rog. Že v samem začetku je izstopala njegova izjemna nadarjenost. S svojo zagnanostjo in prizadevnostjo je dosledno sledil napotkom svojega učitelja in tako tudi zelo hitro napredoval. Na različnih tekmovanjih je vedno znova posegal po najvišjih nagradah. Udeleževal se je različnih izobraževanj in sodeloval v orkestrskih kampih, kjer je razvijal svoje glasbene veščine. Po zaključku glasbenega izobraževanja na Glasbeni šoli Nazarje pa je bil v šolskem letu 2023/24 sprejet na I. gimnazijo Celje in Glasbeno šolo Celje, kjer nadaljuje svojo uspešno glasbeno pot. Pri poplavah v Zgornji Savinjski dolini avgusta lani je njegova družina ostala brez doma, tako da se je bi primoran preseliti v Celje v dijaški dom. Njegova družina je v takem materialnem in finančnem stanju, da mu nikakor ni mogla zagotoviti lastnega instrumenta, ki bi mu omogočal uspešno nadgradnjo glasbenega izobraževanja. Trenutno igra na izposojeni instrument od Godbe Zgornje Savinjske doline, ki pa po kvaliteti žal ni primeren zahtevam, ki jih narekujeta njegov talent in šolanje na srednji stopnji. Ustanova Gallus je na pobudo Inner Wheel kluba Ljubljana in v sodelovanju z Rotary klubom Ljubljana, Zvezo prijateljev mladine in podjetjem Simphony International zagotovila sredstva za nakup novega instrumenta, ki bo Tiborju odprl možnost za uspešno umetniško rast. Tilen Draksler je magisterij orkestrskega dirigiranja zaključil na Akademiji "Karatina Gurska" v Madridu, pod mentorstvom maestra Georgeja Pehlivaniana. Klavir je diplomiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani, podiplomski študij pa na Franz Liszt Akademiji v Budmipešti. Svoje dirigentsko znanje je izpopolnjeval s priznanimi dirigenti, kot so Lior Shambadal, Cristóbal Soler, César Viana, Borja Quintas, Arturo Tamayo, Miquel Rodrigo, Tim Redmond, Morten Wensberg, Jon Malaxetxebarr, Mark Heron. Leta 2023 je prejel pozicijo asistent dirigenta Armenske nacionalne filharmonije, kjer je pripravljal orkester na gostujoče dirigente. Sodeloval je že z uglednimi orkestri, kot so Tchaikovsky Symphony Orchestra, Berlin Sinfonietta, Simfonični orkester Državne simfonične kapelle Rusije, Slovenska filharmonija, Simfonični orkester RTV, Orkester Dissonance, Orkester abeceda., NC Royal Orchestra Manchester, Festivalni orkester Malaga, Orkester Amadeo, Akademski orkester Katarine Gurske Madrid, Orkester akademije Sibelius, Opera Academy Orchestra GP, Camerata Puštal, Camerata Medica, Orkester Trnovo in Orkester Pro Medico. Tilen Draksler ima obsežne izkušnje z dirigiranjem opernega repertoarja. Med njimi izstopajo "La Traviata" s osmimi predstavami, »Carmen« s dvanajstimi, »Seviljski brivec« s šestimi in »Figarova svatba« s tremi predstavami. Poleg dirigentskih vlog je Tilen Draksler tudi ustanovitelj Orkestra Amadeo, producent in umetniški vodja festivala Amadeo, ter tajnik Slovenskega muzikološkega društva. Podeljeno mu je bilo občinsko priznanje župana občine Celje za kulturne dosežke. Trenutno deluje kot asistent maestra Georgeja Pehlivaniana pri mnogih projektih. Ustanova Gallus in Agencija Gallus J. Carniolus podpirata Tilna Drakslerja od leta 2021, ker verjameta, da ima velike možnosti za prodor na mednarodne koncertne odre. Orkester AMADEO deluje pod umetniškim vodstvom dirigenta Tilna Drakslerja. Glavni namen sestava je poustvarjanje kvalitetne glasbe velikih mojstrov v navezavi na druge umetnostne veje, ki uspejo dvigovati človeškega duha in obenem predstavljajo izjemno iztočnico mladim profesionalnim glasbenikom po udejstvovanju znotraj in izven meja slovenskega kulturnega prostora. V njem igrajo študentje in diplomanti Akademije za glasbo v Ljubljani, Univerze za glasbo in uprizoritvene umetnosti Dunaj, Mozarteuma v Salzburgu, Visoke šole za glasbo v Gradcu, Deželnega konservatorija za glasbo v Celovcu, Visoke šole za glasbo v Detmoldu, Akademije za glasbo v Zagrebu, člani slovenske filharmonije, člani Simfoničnega orkestra RTV Slovenije, člani Opere v Ljubljani in Mariboru itd. Koncerti orkestra so bili del »Kristalnega abonmaja«, »Mednarodnega cikla«, festivalov »Pisana Loka«, »Loka v Snegu« (Škofja Loka), »Poletje v knežjem mestu«, »Večeri v atriju« (Celje), koncertnih ciklov v Narodni galeriji (Ljubljana), Freisingu, Berlinu (Nemčija), Gerbičevih večerov v Cerknici, Projektov Ministrstva za kulturo Slovenije v Eisenstadtu in Dunaju itd. Od leta 2021 je Orkester Amadeo v različnih sestavih stalni orkester Gallusovih Odrov izbranih. Kot solisti so z orkestrom nastopali: Martin Belič, Marcello Defant, Moeko Sugiura, Nejc Kuhar, Nejc Mikolič, Dorotea Senica, Izak Hudnik, Romana Šimbera, Urška Rihtaršič, Nikola Pajanović, Leon Ravnikar, Timotej Willewaldt, Zala Eva Kocijančič, Rok Zaletel Černoš, Sara Čano, Zala in Val Kravos in drugi. O ideji Gallusovega Odra izbranih Ustanova Gallus se pri podpori mladih glasbenih talentov osredotoča predvsem na tiste slovenske študente tujih glasbenih konservatorijev in akademij, ki imajo mednarodne solistične ambicije in strokovne svetovalce ustanove prepričajo s svojo interpretacijo in celovito osebnostjo, ki izkazuje potencial za možnosti uveljavitve na mednarodnih koncertnih ali opernih odrih. Projekt Gallusov Oder izbranih je tako za izbrane mlade glasbenike, ki sodelujejo na koncertih, kakor tudi za vse sedanje Gallusove varovance, posledično pa tudi za vse slovenske študente glasbe, ki študirajo v tujini, večplastno pomemben. Bivanje v tujini lahko mladega glasbenika v nekaj letih študija zelo odtuji od domačega občinstva. Mnogi med njimi nimajo dovolj možnosti nastopati na domačih koncertnih odrih. To je prvi vidik omogočanja Gallusovim varovancem, da lahko ostajajo v aktivnem koncertnem siku z domačo javnostjo in občinstvom. Drugi, še pomembnejši vidik, pa je nastop v domači elitni dvorani s slovenskimi in tujimi, mednarodno priznanimi ansambli in glasbeniki, kar je zelo pomembna referenca na začetkih samostojne koncertne umetniške poti po končanem študiju. Tretji, tudi zelo pomemben vidik, pa je vsekakor priložnost, da uspešen nastop na koncertu prinese sodelujočim mladim glasbenikom najmanj možnost gostujočega solističnega nastopa s tem ali morda tudi kakšnim drugim ansamblom v tujini v bližnji prihodnosti. K temu lahko pripomoreta tudi avdio oziroma video posnetek koncerta. Predvsem slednji lahko učinkovito promovira tako soliste kakor tudi Ustanovo Gallus v televizijskih predvajanjih in internetnih glasbenih medijih. Ne smemo pa prezreti tudi vidika, da domače občinstvo na ta način lahko opazuje in doživlja njihovo umetniško napredovanje in jih s svojim spremljanjem vzpodbuja in krepi v njihovi umetniški samopodobi. Posnetek koncerta je tudi dobra podlaga za možnost izdaje zgoščenke, ki omogoča Gallusovim varovancem, da imajo kot referenco izdajo posnetka. To je hkrati tudi »mala glasbena osebna izkaznica«, ki je predvsem v prvih letih samostojne umetniške poti izjemno pomembna. Kljucno poslanstvo ustanove je vsestranska podpora mladim glasbenim talentom in projektom, za katere verjamemo, da imajo možnost mednarodne uveljavitve. |